FAQ
FAQ
Wat is KKVV?
KKVV is een compleet online beheersysteem met een bijbehorende app voor de smartphone. In het KKVV systeem zitten alle functies die u als verhuurder (beheerder) nodig heeft.
Met KKVV kunt u het volledige beheer rondom uw verhuurpanden goed en verantwoord regelen!
Wie of wat is Stichting KKVV?
Stichting KKVV is opgericht in 2014 en is een onafhankelijke niet-commerciële stichting, die als doel heeft om het beheerniveau van (kamer)verhuurpanden in algemene zin te verhogen.
Stichting KKVV probeert dit te bereiken door het perfectioneren van het KKVV beheersysteem & de KKVV-applicatie én door het stimuleren van het gebruik van het KKVV beheersysteem & de KKVV-applicatie.
Met als uiteindelijk doel de (brand)veiligheid en het algemene beheerniveau van (kamer)verhuurpanden te verbeteren.
Kan ik KKVV gratis uitproberen?
Ja, dit kan! U kunt gratis en vrijblijvend een demo-account aanvragen en dan 4 weken lang volledig gebruik maken van alle functionaliteiten van het KKVV beheersysteem. Als u besluit na de proefperiode verder te gaan dan zal deze demo-account omgezet worden en zullen alle gegevens die u ingevoerd had over gezet worden naar uw definitieve account.
Klik hier om een demo-account aan te vragen!
Wat zijn de kosten voor het gebruik van KKVV?
De kosten om mee te doen aan KKVV bedragen slechts €2,- per huurder per maand (inclusief BTW). Voor leden van Vastgoed Belang is dit slechts €1,50 per huurder per maand! Hiermee krijgt u de beschikking over alle functies die binnen KKVV beschikbaar zijn, oftewel een volledig huurregistratiesysteem. KKVV is voor iedere verhuurder geschikt; of u nou 1 of 100 panden verhuurt, u kunt altijd starten!
Moet de huurder ook betalen voor het gebruik van de KKVV applicatie?
Elke verhuurder/verhuurorganisatie, die KKVV gebruikt, mag per mutatie (het verhuren van woonruimte aan een nieuwe huurder) € 150 in rekening brengen bij de nieuwe huurder. Dit bedrag bestaat uit kosten die de huurder moet voldoen i.v.m. het gebruik van de KKVV applicatie én uit kosten die de verhuurorganisatie maakt om de huurder in te voeren in KKVV en om de applicatie toe te lichten.
Stichting KKVV ondersteunt elke verhuurorganisatie bij het gebruik van KKVV op de juiste wijze.
Zoals bekend zijn alle contractkosten/administratiekosten/bemiddelingskosten verboden, echter heeft de rechter bepaald dat deze kosten (€ 150 per mutatie) gerechtvaardigd zijn.
Dit komt omdat de rechter vindt dat de KKVV applicatie zoveel meer biedt, dan redelijkerwijs van een verhuurder verwacht mag worden, dat dus de KKVV applicatie voor zowel de verhuurder als de huurder een absolute meerwaarde is.
Bestaat KKVV over 5 jaar nog?
Begrijpelijkerwijs wordt door (potentiële) klanten aan Stichting KKVV gevraagd of het KKVV beheersysteem ook over bijvoorbeeld 5 jaar zal bestaan en of de KKVV applicatie wordt onderhouden. Bovenstaande vragen kunnen met absolute zekerheid bevestigend worden beantwoord.
- De KKVV applicatie is in 2013-2015 ontwikkeld in de praktijk (door verhuurders van kamers en appartementen) en de afgelopen jaren uitgebreid getest. Sinds 2016 wordt het systeem gebruikt door enkele grote verhuurorganisaties.
- Er zijn op dit moment ca. 20 verschillende verhuurorganisaties die KKVV gebruiken, verdeeld over de volgende steden: Nijmegen, Leeuwarden, Tilburg, Rotterdam, Wageningen, Amsterdam, Almere en Arnhem. Het aantal gebruikers neemt maandelijks toe maar nu is er al een vaste basis klanten die het voortbestaan garanderen.
- Stichting KKVV geeft de KKVV applicatie uit. Stichting KKVV garandeert de continuïteit van de applicatie en zorgt dat de applicatie onderhouden wordt. Tevens zorgt Stichting KKVV voor andere belangrijke issues zoals de beveiliging & het privacy beleid en de certificering door SKW.
Ik wil graag afspreken met KKVV!
Dat kan, graag maken wij met u een afspraak om de voordelen van het KKVV beheersysteem voor uw organisatie te bespreken.
U kunt hier ons contactformulier invullen of ons direct een email sturen of bellen!
Indien gewenst kunnen wij ook op locatie een presentatie geven aan een groep verhuurders/beheerders.